JAM: custom soft rock jingles voor KEZK

12.03.2010 – Jinglemaker JAM in Dallas maakt de laatste jaren niet heel veel nieuwe custom pakketten meer. Er worden eigenlijk alleen nog maar heel veel resings gemaakt. Daarom melden wij hier graag het meest recente customwerk van JAM: 14 Adult Contemporary jingles voor soft rock station 102.5 KEZK in St. Louis. Voornamelijk ramp jingles en donuts om overheen te praten. De naam van het pakket: Up2Date. Luister HIER voor de volledige demo of alle losse cuts. Ben jij ook weer up to date… Meer JAM op de JAM fotopagina van Jingleweb.

Honderden reacties op actie Koffietijd tune

11.03.2010 – De actie voor het behoud van de originele Koffietijd-tune is goed begonnen, meldt initiatiefnemer Richard van Iperen. Na de eerste twee dagen zijn er al honderden reacties binnengekomen op de website. Zie onze eerdere berichtgeving hieronder. Bert van der Veer, tekstschrijver van de tune, steunt de actie. Dit liet hij weten in een interview met Bert Kranenbarg van Radio 2. Radio 538 DJ Edwin Evers had vanochtend in zijn radioprogramma ‘Evers staat op’ een interview met initiatiefnemer Richard van Iperen. Evers: “Ik weet niet wat er mis is met de oude tune.” Ook Ruud de Wild van Q Music heeft de petitie getekend. RTL start in april met de nieuwe reeks Koffietijd.

Bart van Gogh spreekt in Kopenhagen

11.03.2010 – Bart van Gogh (bekend van jingleproducent Top Format, tegenwoordig ook Senior Consultant van Top of Mind) is één van de ‘key note speakers‘ op de ‘Radio Days’. Deze radiobeurs wordt op 18 en 19 maart  gehouden in Kopenhagen.  Het is de eerste editie van de Europese Radiodays (het voorbeeld ervan ligt in de USA). Bart wordt uitgenodigd in zijn hoedagheid als mede-oprichter van ‘Top of mind‘ dat nieuw talent begeleidt en vorig jaar is gestart. Top Format is overigens VIP Sponsor van de beurs.

Niet alleen Top Format, maar ook SOB Audio Imaging in Naarden is aanwezig op de Radiodays Europe. SOB Audio Imaging van Hans Everling zal nadrukkelijk acte de presence geven op de beurs in Kopenhagen. Ook SOB Audio Imaging sponsort de beurs. Meer over RadioDays hier. Binnenkort kunnen we op Jingleweb meer jinglenieuws melden van SOB.

Actie gestart voor behoud Koffietijd-tune

10.03.2010 – Ons bericht over de tune van het terugkerende TV programma Koffietijd op RTL heeft een vervolg gekregen. Voorstander van het behoud van bekende tv-tunes, Richard van Iperen, is een actie gestart om de originele tune van Koffietijd terug te laten keren. Op de website koffietijdtune kan een petitie worden getekend. Van Iperen: “Een tune maakt een programma. Zodra de tune klinkt, weet de kijker dat het programma gaat beginnen. Koffietijd is hier het ultieme voorbeeld van.”  Zelf ziet hij de tune graag terugkeren in een nieuw jasje. “Wat maakt Koffietijd tot Koffietijd? De tune.”

Brandpunt komt terug, de tune ook

08.03.2010 – De befaamde actualiteiten rubriek Brandpunt komt terug.  ‘Met trots kan ik melden dat ook de tune uit de jaren zestig terugkomt. Dat wilde ik persoonlijk’, deelt KRO media directeur Taco Rijssemus vanmorgen mee op Villamedia (de site voor journalisten). Er raakt nogal eens wat weg in Hilversum, is de ervaring van ons Genootschap. Vooral kennis, na al die samensmeltingen en fusies bij de omroep.  Daarom bij deze gratis wat raad en kennis: de begintune van Brandpunt werd opgebouwd uit drumslagen uit Stan Kenton’s  ‘Artistry in percussion” (u moet wel de goeie versie nemen,  met drumwerk van meesterdrummer Pete Rugolo uit 1943) en geknipt met trompetstoten uit ‘African Waltz’ van het Johnnie Dankworth Orchestra (Columbia, 1961).  En dan er nog voor zorgen dat de inhoud van Brandpunt net zo goed wordt als de vormgeving.