S2Blue komt met Audiosweets

12.10.2011 – Het is lucratief, het is mooi om te maken en er komen er steeds meer bij: music libraries. S2Blue in Engeland heeft zojuist Audiosweets op de markt gebracht. Het zijn radio tools voor stations om spots te maken die modern klinken, tot nu zijn er 1216 dowloadbare cuts gemaakt. Kijk op de nieuwe Audiosweets site.  Vanaf nu zijn er wekelijks updates voor deze library. Waarom de naam Audiosweets. “You feel like a kind in a candy shop.”

Anthony Gay directeur Reelworld Europe

09.10.0211 – Engelsman Anthony Gay wordt de directeur van Reelworld Europa, aan hem de taak om de Amerikaanse jingles uit Seattle Washington aan zoveel mogelijk landen in Europa te verkopen. Het nieuws van de transfer komt vanRadio Day. Gay is nu nog regionaal directeur van Bauer Radio Yorkshire en programmadirecteur van Radio Aire Leeds and Hallam FM in Sheffield. Op 5 december begint hij aan zijn nieuwe baan. Hij zat 17 jaar bij deze radiogroep, en was zelf presentator bij BRMB. Reelworld, dat tot vorige maand samenwerkte met VHU Europe, krijgt een onderdak bij Pure Tonic in London. Daar werkt Anthony Gay samen met CEO Steve Pigott, die hij nog kent van Hallam FM. Gay heeft zin in de z’n nieuwe baan. “Al vanaf mijn eerste stappen in radio was ik blij verrast met de manier waarop Reelworld werkt: met jingles die de aandacht trekken, die geweldig geproduceerd zijn een zeer innovatief. Hij beschouwt de aanstelling als directeur bij Reelworld “a massive honour.”

Sky na 23 jaar van JAM naar Wise Buddah

08.10.2011 – Sky Radio heeft gebroken met de 23 jaar lange traditie om voor nieuwe jingles naar Top Format & JAM te stappen. Het station verandert z’n logo en stijl en ging voor nieuwe jingles naar Wise Buddah in London. “De hoogste tijd voor een complete make-over,  zegt Uunco Cerfontaine, chief creative officer bij Sky. Het nieuwe pakket sluit beter aan bij ‘de artiesten van nu’  – denkt het radiostation. Wise Buddah huurde voor het inzingen van de nieuwe jingles onder meer hitzangeres Lucie Silvas in – die in 2006 met ‘Everytime I think of you’ en hit had – als duet met Marco Borsato.” Stationvoices op Sky blijven Kas van Iersel en Marlayne Sahupala. Sky stond jarenlang eenzaam bovenaan bij de meting van luistercijfers, maar duikelde met 8,7 procent inmiddels naar een vierde plaats.

Radiopresentatrice Meta de Vries overleden

07.10.2011 – Op donderdag 6 oktober 2011, is in haar woonplaats Leusden radiopresentatrice Meta de Vries aan kanker overleden. Zij had één van de mooiste radiostemmen van Nederland. Meta werd vooral bekend door haar programma’s voor de AVRO, waarvoor zijn 26 jaar lang werkte. Eén van de bekendste programma’s uit die reeks was Juist op zondag, op zondagmorgen uitgezonden op Hilversum 3, nét voor het programma van Willem Duis. Haar toeristische tips zorgden bij de organisatoren van genoemde evenementen steevast voor een grotere toeloop aan bezoekers dan verwacht. Ze hield er een jarenlange klus aan over voor het Nederlands Bureau voor Toerisme. Die zond op zaterdag- en zondagochtend op Radio 1 en Radio 2 in de reclameblokken de spots “Lekker weg in eigen land” uit, met de stem van Meta. Ook werkte ze voor Sky Radio, Radio West en RTV Utrecht en ouderenomroep MAX. De eigen website van Meta de Vries is inmiddels uit de lucht gehaald. Tune van het programma Juist op zondag begin jaren ’80 bij de AVRO was Charlie Dore met het nummer Pilot of the airwaves (Island/1979). Ter nagedachtenis aan Meta de Vries. Zij werd 70 jaar.

Q Music Jingles van Brandy gaan overzee

 

Blink 102 FM, foto from Hebert & Evandro

04.10-2011 – Jinglebedrijf Brandy in België heeft zijn eerste Zuid-Amerikaanse klant te pakken: Blink 102 in Brazilië. Maximum Blink is de naam van het jinglepakket dat ook luisteraars van Q-music in Nederland en België vertrouwd in de oren zal klinken. Blink maakte namelijk een selectie uit het Maximum Q-pakket, dat voor Q Music is gemaakt. Deze jingles zijn geen doorslagjes van gekende hits. Ze hebben een aparte klank waarmee het radiostation z’n merk een eigen gezicht geeft. Met de lancering van Maximum Blink krijgt het ijzersterke auditieve logo dat is gecreëerd voor Q-music een overzeese carrière. “Het Braziliaanse pakket bestaat uit 36 tracks: fulls, shorts, ramps en aca’s en biedt een waaier aan mogelijkheden voor een coherente branding en vlotte overgangen”, aldus Brandy. En waarom zouden wij hen ongelijk geven? Luister zelf HIER.