Nieuws van het TV front

03.09.2012 – Vormgeefbureau Terralemon in Amsterdam laat zijn gezicht op TV goed zien in deze eerste week van het nieuwe TV-seizoen. Sinds afgelopen maandag hebben RTL5 en RTL8 een nieuwe huisstijl, een nieuw logo en nieuwe zendermuziek. Volgens RTL is in de logo’s meer plaats gemaakt voor de cijfers. Terralemon is de maker van het nieuwe RTL8 logo, het nieuwe RTL5 logo komt van GrumpMartijn Schimmer heeft de audio gecomponeerd voor de RTL5 vormgeving, Joostenkuitenbrouwer tekende voor de muziek bij de nieuwe RTL8 huisstijl. O ja, muziekpartners Bernhard Joosten en Jeroen Kuitenbrouwer hebben hun website vernieuwd. Een bezoek waard.  Joosten en Kuitenbrouwer wilden graag datcde website ook op de iPad zichtbaar kon zij.  Verder wilden zij hun liefde voor het vak wat meer tot uiting brengen door wat meer foto’s toe te voegen van de studio’s, instrumenten etc.  Alles is verder strak en overzichtelijk gebleven. Er komen in de toekomst nog wat meer foto’s bij. De meest recente projecten: Vara Kassa Leaderpakket / RTL Stop! Politie / Unit Luchtvaartpolitie / SBS Alles Kids / Hoorspel Mevrouw Nederland / verder een aantal corporate films en een paar pitches die natuurlijk weer geheim zijn. Daarover later meer op Jingleweb.
Vanaf vandaag krijgen de jongerenzenders Zapp en Zappelin ook een nieuwe look, ook gemaakt door Terralemon. De zappelin als logo verdwijnt en maakt plaats voor een vlinder.

Croissandershow op 3FM krijgt eigen jingles

28.08.2012 – Jinglebedrijf NOVAZ Audio Imaging in Berkel-Enschot komt met nieuwe vormgeving voor BNN’s Croissandershow, de verse weekend ochtendshow op 3FM. NOVAZ maakte gezongen jingles, sweepers, item vormgeving, en een aantal persoonlijke ‘Ego songs’. Presentator Sander Hoogendoorn werd vorig jaar bekroond met een Marconi voor aanstormend talent. De Croissandershow hoor je elke zaterdagochtend van 07.00 tot 10.00 uur en zondagochtend van 06.00 tot 10.00 uur op 3FM. Luister naar de jingles in deze DEMO. Meer info op NOVAZ.

Jinglebedrijf Wise Buddah frist website flink op

25.08.2012 – Jinglebedrijf Wise Buddah in London heeft haar website stevig vernieuwd. De huisstijlkleur is veranderd, de Wise Buddah Group wordt nadrukkelijker gecommuniceerd, én de jingles zijn in chronologische volgorde gerangschikt. Handig voor de lijstjesmakers onder ons, die de pakketten inclusief de gegevens van jaartallen en maanden archiveren. Paul Plant en zijn mannen zijn lekker bezig…

Radio 538 wordt 538. Met nieuwe jingles.

22.08.2012 – Nieuwe naam, nieuwe programmering, nieuwe jingles. Da’s ongeveer de bottomline van het nieuws uit de Koniginnneweg in Hilversum, the home of 538. Want de naam “Radio 538” wordt ingekort tot 538, simpelweg omdat het merk inmiddels veel meer is dan een radiostation alleen. De nieuwe slogan? Are You In! Als vervanging van Turn me on. En bij dit alles horen natuurlijk ook nieuwe jingles. Chris Hartgers en zijn collega’s zijn er nog druk mee, want de nieuwe vormgeving wordt per 3 september ingevoerd. Luister alvast naar een voorproefje. Andere jingles kun je ook  – betaald – horen op Talpadownloads. Gratis luisteren kun je nu ook HIER.

Waarover praten zij, die 6 daar op het hek?

29.07.2012 – Vooruit; het is zomer. En daarom een niet-jingle berichtje…

“Het is minder Rock & Roll dan vroeger.” Zegt DJ Jeroen van Inkel over radio. Het citaat komt uit de serie “Masters of the airwaves”, gemaakt door radiomaker Koen van Huijgevoort.  Zes gesprekken met zes DJ’s: Jeroen van Inkel, Coen Swijnenberg, Domien Verschuuren, Dennis Ruyer, Mark Labrand en Giel Beelen. Ze praten over radio, hun vak en hun passie. Geen hard journalistieke aanpak, maar nuttig en interessant voor wie van radio en jingles houdt. Door de onhandige stoelen zitten de gesprekspartners weliswaar ongemakkelijk en ogenschijnlijk ongeïnteresseerd. Ook jammer dat de audio opname is gemaakt met een noise gate microfoon, waardoor stiltes dodelijke stiltes zijn en soms een ‘gat in de audio’ veroorzaken. Maar het idee en de opzet zijn goed. Kijk HIER.