Tune: Platenpallet met Pierre van Ostade

pierre-van-ostade-002

22.11.2016 – We blijven werk maken van de belofte om af en toe met nieuwe (en tegelijkertijd ook bert4weer oude) tunes te komen. Het is vroeg donker en je kunt thuis wel op een terrasstoel blijven zitten maar daar win je ook niks mee. In 1962 en 1963 presenteerde Pierre van Ostade bij Veronica het ‘platenpallet’. Daar draaide hij snel wat hitjes, veel ook van het label van Christiaan Nicolaas Rood (CNR) waar hij handelsreiziger was. De tune in zijn programma kwam uit Frankrijk, al lijkt het meer op een Scandinavisch volksdansje. Op de foto’s Pierre bij Veronica en als aangever en prijzenopnoemer bij de BB-kwis (Van Berend Boudewijn). Rare baan trouwens: prijzenopnoemer.les-filles-de-copenhague

 

 

 

 

 

 

Verzoekje: de eindtune van het Radio 1 journaal

jurgen-van-den-berg-foto-anp-nosnos-radio-1-logo22.11.2016 – Utrechter en presentator van het Radio 1 Journaal Jurgen van den Berg is – net als wij – een fan van tunes en jingles. Hij kon dus met goed fatsoen geen nee zeggen toen een luisteraar hem vroeg om de eindtune van het Radio 1 Journaal. Hij plaatste er met alle plezier een bericht over op zijn Facebookpagina: “Ik zal kijken wat ik voor je kan doen’, zei de dj…en draaide op verzoek de eindtune van het NOS Radio 1 Journaal. Plezierrrrrr ermee menseuh”, schreef hij. En linkte naar Soundcloud met inderdaad de gevraagde eindtune. Nou, die link sturen wij hierbij dus maar even door. Ook wij zeggen: Plezierrrrrr ermee menseuh. (foto: Jurgen van den Berg – foto ANP NOS)
Het zinnetje “Ik zal kijken wat ik voor je kan doen” is niet vrijblijvend gekozen. Het is de titel van een boek van Radio 2 DJ Gerard Ekdom over ‘het leven van een 3FM DJ’.

Nog meer kerst

omroep-reindonk-screenmaestro-media20.11.2016 – “Na al het nieuws op Jingleweb over kerstjingles van ‘de grote jongens’, kan deze ‘kleine jongen’ niet achterblijven”, schrijft ons radio- en jinglemaker Jarko Meurs. En terecht. Zijn bedrijf Maestro Media heeft recent kerstjingles afgeleverd bij Radio Reindonk voor de regio Horst aan de Maas in noord Limburg. Het station selecteerde de tracks XMAS 01 t/m 04 uit The Perfect Mix voor zijn nieuwe kerstvormgeving. Met deze tracks als basis produceerde Maestro Media een pakket met in totaal 30 jingles, donuts, shotguns, acapella’s, logo’s en fiillers. Luister maar. Enneuuhh alvast Merry X-Mas. (bron: Maestro Media)

Contact FM en Brandy blijven jinglemaatjes

brandy_contact_1440x68019.11.2016 – BRANDY Jingles in België is ook de komende jaren de vaste imagingpartner van Contact FM, het grootste onafhankelijke radiostation in Noord-Frankrijk. Dit partnership is bezegeld met GrandHits, 10 nieuwe custom made jingles. De vocal sound is de voorbije jaren op maat ontwikkeld en zorgt voor continuïteit. Maar muzikaal sluiten de jingles aan bij de jongste stromingen in de
hedendaagse pop. En een heel herkenbaar logo zorgt voor een maximale branding en functionaliteit.
Volgens Brandy zijn de creatie en productie van jingles geen obligaat nummertje voor Contact FM. Het station ziet de vormgeving van het station als een strategisch middel om zich van de collega’s te onderscheiden en luisteraars te winnen. Nicolas Pavageau, algemeen directeur bij Contact FM: “Investeren in een sterke identiteit is voor ons fundamenteel. Ik ben ervan overtuigd dat je daarvoor een kwalitatieve vormgeving nodig hebt. Wij zijn gewoon fier om met Brandy te kunnen werken!” Contact FM kiest resoluut voor muzikale vormgeving, dus geen schreeuwerige soundeffects of explosies. Luisteren? Doe dat hier. (bron: Brandy)

3FM verandert, de jingles veranderen mee

visual-3fm-netherlands-november-2016-nl3fm-logo18.11.2016 – We wisten het nog niet zeker (zie bericht van afgelopen zondag), maar nu wel. Met de ombouw van NPO 3FM blijft jinglebedrijf PURE Jingles in Hilversum de vaste leverancier van vormgeving. Nu Domien Verschuuren (foto hieronder) de ochtendshow van Giel Beelen heeft overgenomen, en daarmee nieuwe vormgeving moest worden gemaakt, blijft PURE aan boord.
domienDe promoteksten die worden meegestuurd met de bekendmaking worden steeds strakker. “NPO 3FM is brand now”, zo stelt het persbericht dat wij binnenkregen. “Hier weten ze wat er vandaag speelt, in de muziek en in jouw leven. NPO 3FM is je eigen plek. On-air, online en onderweg op je telefoon.” Kijk, dat zijn sterke liners. “De nieuwe ID’s voor NPO 3FM voelen persoonlijk, dichtbij en vol energie”, schrijven ze verder. 16 cuts die het geluid van nu ademen en de sound van het nieuwe 3FM zijn, en zo is het ook. Check hier de nieuwe jingles.
Overigens wel knap hoe de concertbezoeker op de bovenste foto al crowdsurfend én een foto maakt én een logo van NPO 3FM tussen zijn voeten weet te balanceren. Het resultaat van die foto krijgen we graag een keer toegestuurd. ;-)