Hard nodig: happy days op de radio


27.08.2023 – Misschien is dit wel wat we nodig hebben in deze barre tijden: een radiopromotiepakket met als slogan Happy Day.

Het concept voor Happy Day is al ruim 65 jaar oud, ontwikkeld in 1957. Het bureau Carson / Roberts uit Los Angeles ontwikkelde de Happy Day-glimlach en het logo voor zijn handelsmerk en voor intern gebruik. Er gebeurde 14 jaar lang niet veel, tot in 1971 een bureau in Boston van ene Merrill Barr dit tot een radio-concept door-ontwikkelde. Happy Day bood radiozenders een uitgebreid pakket aan muziek, waaronder middle-of-the-road-, country-and-western en Top-40-hits, met vrolijke vignetten, ‘happy news’-verhalen, afbeeldingen en allerlei Happy Day-merchandise. Én met jingles.

In iets meer dan een jaar scoorde het Happy Day-radiopromotiepakket met jingles in meer dan 230 radiomarkten. “Een positieve aanpak in een gespannen, negatieve wereld”, aldus Merrill Barr. Wij zouden zeggen: invoeren maar! Happy days op de radio. Happy days are here again.


Lees meer over oprichter Ralph Caron, en zijn compagnon Jack Roberts.