14.07.2021 – De nieuwszender BNR heeft nieuwe ammunitie gekregen in de eeuwige strijd om de luisteraars. Capital of Media maakte een update in de jinglestijl die het bedrijf in 2015 voor het eerst maakte; dit is het derde pakket in successie. Het is niet alleen voortborduren op een thema, de verversing is nogal prominent te noemen. Veel jingles zijn easy. Ze houden de boel niet op, in een mainstream van het nieuws klinken ze zo logisch als wat. André Dortmont, van BNR Nieuwsradio, zegt: “We draaien geen muziek bij BNR, maar net als bij de nieuwsupdates willen we in onze on air imaging wél bovenop de muziekstijlen zitten.” Vandaar dat ze weer gingen shoppen bij het bedrijf in het immer landelijke Nijkerkerveen, dat in 2015 had gezorgd voor een koerswijziging in de vormgeving van de zender, door ‘nieuwsradio met een CHR-smaak’ te introduceren. Want de tijd van pauken, strijkers en trompetten op nieuwsradio was echt voorbij, vond Anthony Timmers van Capital of Media. Het nieuwe pakket is strikt instrumentaal, aangevuld met de stationsstem van BNR. De nieuwe jingles zijn HIER te horen.