12.02.2016 – Qmusic is in Nederland en België 2016 begonnen met een eerste aanvulling van hun gloednieuwe jinglepakket. De zenders kozen het voorbije najaar
voor een nieuw logo, baseline en een heel eigen jinglesound. Aan dat pakket zijn nu 5 extra cuts toegevoegd, meldt producent Brandy in België. De jingles onderstrepen volgens Brandy dat Hot AC/CHR-vormgeving ook erg muzikaal kan zijn.
Qmusic maakt van zijn vormgeving een strategisch instrument: de jingles moeten de zender er uit laten springen. Op het moment dat steeds meer CHRstations kiezen voor een vormgeving gedragen door impactvolle soundeffects en sterk bewerkte voice overs, trekt Qmusic voluit de muzikale kaart. Een duidelijk instrumentaal logo, gevolgd door een mix van subtiele zang, voice over en hele straffe muziek vormen de vaste structuur. Die geeft de zender een duidelijk gezicht én de jingles zijn super efficiënt te integreren in de tracks.
Beluister hier een aircheck van de update en hier het basispakket.
QMusic kiest al 15 jaar voor Brandy als de vaste imagingpartner. Brandy is een Europees consultancy en productiehuis in Brussel en is gespecialiseerd in on air branding. Brandy adviseert en produceert audio voor radio- en televisiestations, zowel publieke als commerciële in Europa, Noord- & Zuid-Amerika, Azië en Afrika.
(bron: Brandy met een prettig uitgebreid persbericht)