15.09.2015 – Jingles die niet klinken als jingles en die je qua sound niet van de actuele hits kan onderscheiden. Dat is volgens maker Brandy in Brussel de beste beschrijving van de nieuwe jingles voor Qmusic. Qmusic kreeg recent een maker-over. Of – zo zegt het persbericht – een nieuwe visuele én auditieve identiteit. De slogan is voortaan “You make us Q”. De jingles zijn niet langer volledig gezongen, maar zijn een mix van subtiele zang, voice over en hele straffe muziek. De jingles kregen een heel eigen structuur: een zeer herkenbaar instrumentaal sonic logo, een korte muzikale opbouw, zang en een gesproken afsluiter. Power en authenticiteit waren de key values bij de productie. YMUQ bestaat uit 7 basiscuts, een TOH-sequentie en een hele reeks functionele tunes voor nieuws, weer en verkeer. Hiermee haalt Qmusic tools in huis om een sterke auditieve brand neer te zetten en waarmee de DJ’s de perfecte overgang kunnen maken. Luister naar een aircheck. (bron: persbericht Brandy.) En oa ja, Q-Music heet tegenwoordig Qmusic. Ze hebben echt overal op gelet…