24.02.2015 – Jim Kirk, jinglemaker uit Dallas, timmert de laatste maanden wel heel erg aan de weg. Hij staat in veel zakenbladen, vast en zeker een zelfbedachte strategie om zijn naamsbekendheid te vergroten. Zijn bedrijfje begon in de jaren tachtig met het maken van jingles en advertentiecampagnes. Maar het kompas is nu geheel en al gericht op grootste presentaties. Bijvoorbeeld van nieuwe autotypes, compleet met binnenmarcherende majorettes, vuurwerk, een olifant en een vliegtuig met een tekstsleep in de lucht. Jim Kirk schreef in Dallas bij TM mee aan de grote compagnes, als Sounds like…. en You, in de topdagen van de jingle. Met songs die wel drie minuten konden duren. Die tijd is over, zegt Kirk in het D-magazine. Dat is een blad voor CEO’s in grote ondernemingen. Zelf wordt hij ‘Events production guru’ in genoemd. Niet slecht. Dat ligt vast en zeker al op zijn koffietafel, met gekleurde strofes van de markeerstift. Hij heeft een mooie kijk op de switch in jingleland. “One day Dallas was the jingle capital of America,” he recalls. “Then, overnight, radio jingles became”— he whispers loudly and very fast —“KISS FM.” Leuk verhaal, LEES het hier.