Top Format (op)nieuw in de Top 40

header To Format 538 Top 40
26.09.2014
– In het pand van Top Format in Haarlem is deze middag de vrijdagmiddagborrel nóg leuker dan anders. Het bedrijf heeft namelijk een mooie (nieuwe/oude) klant kunnen toevoegen aan zijn portfolio: Radio 538, of specifieker: de Nederlandse Top 40. De jingles zijn vanmiddag on air gegaan. De custom jinglemakers van Top Format werkten bij de ontwikkeling van de composities nauw samen met Radio 538 presentator Jeroen Nieuwenhuize en imaging director Chris Hartgers, zo meldt Top Format.

Top Format logo per juni 2012

Verder hadden ook Roderick Schüssel (musical imaging director van Top Format) en Bart van Gogh (consultant van Top Of Mind Media branding) een grote inbreng. Wie de jingles hoort, wordt getrakteerd op een boeiende mix van aloude en nieuwe elementen. Zo komt een bewerking van de Top 40 tune voorbij in de jingles, evenals een geslaagde remake van de programma-opener “Het is weer vrijdag, de week is weer voorbij”, oorspronkelijk in 1997 ingezongen door Ingrid Simons. Het nieuwe Top 40 pakket bevat main ID’s, shotguns, personality ID’s en een aantal talk-over beds. Het resultaat is een serie van meer dan 200 unieke elementen. Lekker hoor. De demo is hier te horen.