14.06.2014 – Deze week hadden wij bij Jingleweb vooral oog en tijd nodig voor ons nieuwste CD en DVD (zie elders). Daardoor bleven andere berichten liggen, en bij veel is dat heel jammer. Want het bleek een week boordevol met jingles. Daarom een korte opsomming:
Radio 10 gold heeft na 26 jaar een nieuw audiologo en nieuwe jingles. Gedurfd. En heel mooi. De makers: The Rocketeers in Hilversum. De jingles doen qua vrolijkheid een beetje denken aan Radio Donna. Luister maar.
Ook Capital of Media heeft mooie nieuwe jingles mogen afleveren, in dit geval bij het Bélgische oldies-station Nostalgie. Het gaat om 6 zomerjingles: 5 basic ids en 1 Top of Hour. Ook hiervan is een demo.
En het is makkelijk een logische berichtenketting te maken als je weet de twee Vlaamse sounddesigners van Dodo fx de zogeheten Dodokini’s hebben gelanceerd. Een grappige naam voor hun tweede imaging pakket met meer dan 50 zomerse ‘kant en klare’ imaging geluiden. Pak het woordenboek erbij: sizzles, waves, ijsblokjes, water bommetjes, fluitjes, trommels, kreten, blikjes, etc. Leuk hoor…
Nog meer zomernieuws van PURE Jingles uit Hilversum. Zij zongen voor Orlando/Florida’s CHR station KQ103 een aantal cuts in uit de PURE JingleBox. Je kunt ze hier horen.
The Beat Of The Moment is al een paar weken de nieuwe slogan van 538 (zeg nooit meer Radio 538, waarschuwt de marketingafdeling). In samenwerking met Capital of Media heeft Wise Buddah in Londen 9 nieuwe custom cuts gemaakt, PLUS een Top of the hour en een nieuwsjingle. Daarmee wordt de slogan Are You In vervangen.
Tot slot van deze opsomming Fresh FM Holland. Dat betrok nieuw jingles bij Reelworld Europe. Ook hier gaat het om … zomerjingles. Het betreft een resing van het WKTU 2014 pakket, dat al loopt op RTE 2fm in Ierland. Reelworld heeft dit jaar al jingles voor 12 landen kunnen maken. Het bedrijf zegt nu te werken aan twee nieuwe custom-pakketten die later dit jaar worden opgeleverd. Luisteren kan hier.