09-05-2014 – T-Mobile, Albert Heijn, Intel, Nokia, de NOS. Zij maken allemaal gebruik van een geluidslogo. Eigenlijk een aloud fenomeen, dat de laatste twee jaar aan een opmerkelijke opmars bezig is. Vandaag plaatst de Volkskrant er een goed artikel over, geschreven door Pablo Cabenda. Wist je bijvoorbeeld dat het viertonige riedeltje van Intel inside een muziek-versie is van de tekst In-tel-in-side? En dat het logo van T-Mobile (een aantal grijze vierkantjes op rij met daartussen een in het oog springende, roze hoofdletter T) omgezet in muziek de tonen C-C-C-E-C opleveren? Geluidslogo’s zijn goud waard, zo luidt de kop boven het artikel. “Als jouw sound logo een ‘wereldhit’ is, kunnen de royalty-opbrengsten oplopen tot in de miljoenen. Volgens Daniel Jackson, directeur van Cutting Edge Commercial, wereldwijd de leverancier van muziek voor commercials, zou het geluidslogo van Intel rond de 2,5 miljard euro ‘waard zijn’, zo schrijft de Volkskrant. Lees het hele artikel.