02.04.2014 – De STER heeft de vormgeving van de reclameblokken op de radio vernieuwd. Alle begin- eind- en tusenpingels op de publieke zenders Radio 1 tot en met 6 zijn sinds gisteren aangepast. Het bedrijf Sonic Picnic is de maker van de nieuwe STER jingles. Het bedrijf componeert en produceert muziek, geluidseffecten en verzorgt de totale audiopostproductie voor televisie, radio, film, games en online media. Ze werken vanuit studio’s in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Bij de vorige vormgeving, die 13 jaar is gebruikt, viel het op dat voor elke zender een aparte basis was gemaakt, die per zender anders werd uitgewerkt. Zo paste elke reclamepingel op elke zender. Ook bij deze nieuwe vormgeving is die methode weer toegepast. De metrische basis zou je zelfs identiek kunnen noemen.
De STER zendt sinds 1 maart 1968 reclame uit op de Nederlandse publieke radiozenders. Overigens lijkt het erop dat verreweg de meeste radiomedewerkers niet op de hoogte waren van de invoering van de nieuwe vormgeving van de STER-blokken. Voor de meesten van hen kwam er gisteren opeens nieuwe tunes uit de STER-computer.