11.02.2014 – Toegegeven: het is geen levensvraag. Maar jinglefans vragen zich al een een paar weken af of de nieuwe jingles van de grootste sportzender in de VS nou wel of niet van producent JAM komen. WFAN in New York (het station dat behoort tot de CBS radiogroep) gebruikt al sinds het begin van de zender in zomer 1987 jingles van JAM in Dallas. We kennen de jingles in Nederland ook, omdat ze worden gebruikt door Sportradio NOS (en Radio Tour de France) op Radio 1. Sinds een tijdje zendt het Amerikaanse station ook uit op 101.9 FM (voorheen was dat alleen maar op AM 66). Daarom werd het tijd voor nieuwe jingles. Het bekende audiologo bleef gehandhaafd, maar de sound werd wilder: meer gitaren en meer keyboards, minder koperblazers en een wat rauwere zang. In de meeste jingles worden zowel de AM66 frequentie als de 101.9 FM frequentie gezongen. Dat maakt ze misschien wat minder goed bruikbaar voor de NOS, die immers weer een nieuwe sportzomer tegemoet gaat op Radio 1. JAM geeft geen 100% uitsluitsel of de jingles wel of niet bij hen vandaan komen, topman Jon Wolfert beantwoordt daarover helaas geen mail. Maar het aangepaste WFAN beeldlogo (met de FM frequentie erbij) prijkt wel op de JAM-site. En dus mogen we aannemen dat 1 + 1 inderdaad 2 is.