26.12.13 – “De meeste reclamemensen zijn huiverig voor jingles en tunes. Stom!”Dat schrijft reclame-tekst-schrijver Jaap Torenaar in zijn column voor weekblad HP/De Tijd. De column – die voor het eerst verscheen in juni – hadden we even gemist. Goed dat-ie daarom in december opnieuw op de website van Reclamewereld werd gezet. Want de de inhoud van de column is aardig, maar de verwijzingen naar tal van overbekende reclamemuziekjes nog veel aardiger. Jjingles zijn in de reclamewereld gezongen reclameboodschappen. En veel tekstschrijvers of adverteerders willen daar blijkbaar niet aan. Terwijl iedereen weet dat een goed gemaakt deuntje beter blijft hangen dan een perfect geschreven tekst alléén.
Nescafé, Duo Penotti (twee kleuren in een potti), Douwe Egberts, Zo in mijn sas met Badedas, Liever Kips-leverworst dan gewone leverworst, Er valt een eikel uit de boom die lijkt sprekend op je oom Yogho Yogho, Sorbo hier Sorbo daar Sorbo is uw hulp in huis, ze komen allemaal langs. Net als Kip het meest veelzijdige stukje vlees kip, Alles wat je ziet in de Indesit en Randstad uitzendbureauhhoooo!!!. Het leest en luistert lekker weg.