30.09.2013 – Vandaag bestaat Sky Radio precies 25 jaar. Gefeliciteerd! Jingleweb kan je speciaal vanwege dit jubileum een uniek kijkje in de jinglekeuken van Sky Radio geven met een unieke jingle-compilatie, waarin onder meer nog nooit uitgezonden jingles.
Jingle 1. Dat is The Weekend Song, voor het eerst gemaakt in 1991 als JAM013, de 13e custom jingle ooit gemaakt voor Sky. De medewerkers van Sky waren er zó verliefd op dat ie nog een keer in 1999 is gemaakt als JAM077 en voor het laatst in 2003 als JAM132. In de compilatie de eerste (jingle 1) en de laatste versie (jingle 2).
Jingle 3 is een speciale jingle voor de millenniumwissel in 1999/2000.
Jingle 4 is een jingle die maar een daar dagen op zender is geweest: met de gezongen frequentie 101.2 FM. Toenmalig directeur en oprichter Ton Lathouwers vond het niet de best gezongen melodie en heeft het na een paar dagen laten aanpassen naar 101 FM. Gelukkig maar, de nieuwe versies klonken ook veel beter. . .
Jingle 5 is een jingle met de gezongen frequentie 102 FM. De kans bestond dat Sky Radio in 2003 niet naar de 101 FM maar naar 102 FM zouden gaan. Naast verschillende versies van de grote marketing-campagne, hadden ze ook op vormgevings-gebied alles voorbereid en dus ook voor alle denkbare pakketten vormgeving geproduceerd. Hier de uuropener als voorbeeld, nooit uitgezonden vanzelfsprekend.
Jingle 6 is de TOTH (top of the hour, een jingle voor op het hele uur dus). Music, just music. Misschien wel het meest besproken en volgens sommigen ook het meest geroemde Sky pakket. Veel van de jingles zijn later opnieuw ingezongen met de slogan Have A Nice Day. Het hele pakket is in originele vorm maar heel kort gebruikt. Tot slot ..
Jingle 7: It’s a good good morning… Alleen werd het nooit een goede jingle bevonden. Je kunt een beetje doorslaan met blazers en hanen die kraaien, vonden ze bij Sky.
Met dank aan Dennis Kuzee. Enneuuh: have a nice day!