30.08.2013 – We staan aan de vooravond van het nieuwe kijkersseizoen. Zoals de voetbaltransfers elk jaar op 1 september stoppen, beginnen TV-zenders en -programma’s op deze dag traditioneel met hun nieuwe vormgeving. Zo ook de NTR. De zendgemachtigde kwam in 2011 voort uit NPS, Teleac en RVU. En hanteerde bij de cultuurprogramma’s reeds de slogan “Speciaal voor iedereen” en nu wordt de hele NTR maar liefst in één keer ‘speciaal voor iedereen.’ In het NTR logo zit sinds drie jaar al een dubbele punt en bij de nieuwe TV-vormgeving wordt daar weer op doorgeborduurd. De gloednieuwe NTR leaders zijn filmpjes, steeds in een andere basiskleur, waarin rappers, balletmeisjes en andere kunstenmakers staan te goochelen met de dubbele punt – die in de filmpjes twee witte cirkels zijn geworden. De Mediacourant had deze week als eerste een fotootje van de nieuwe leaders. Die werden gemaakt door Gastproducties uit Hilversum, het grafische bedrijf dat René Gast heeft opgezet. Gast Producties heeft ze zelf nog niet op de site staan, maar legt daar wel uit, wat de filosofie is achter de DUBBELE PUNT.