13.03.2013 – Bij de grote jinglebedrijven in Nederland is de alarmbel afgegaan. Alarmfase rood. En we weten zeker dat er al jinglecomponisten aan het schrijven zijn. Want een grote klant dient zich aan. De naam? Tsja… euuuhh, NPO. NPO? Ja, NPO! Niet het Nederland Symfonie Orkest. Niet de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie. Niet Nederlands Politieorkest, Natuurlijk Platteland Oost of Nationaal Programma Ouderenzorg. Maar ach. Natuurlijk! De Nederlandse Publieke Omroep. Die NPO, gevestigd in mediastad Hilversum, wil zich binnenkort op alle radio- en televisiezender NPO noemen. Ongeacht de omroep (van AVRO tot VPRO), of de zender (Radio 1 tm Radio 6). Onder NPO vallen nu de TV-zenders Nederland 1 tm Nederland 3, zender-onderdelen Zapp en Zappelin, internetkanaal Nederland 24, Radio 1 tm Radio 6 (o ja, gefluisterd wordt dat Radio 6 wordt opgeheven) en FunX. En al die stations hebben straks nieuwe beeld- en geluidsvormgeving nodig. Nieuwe logo’s, leaders, tunes, jingles, huisstijlen en pingels. Het nieuwe beeldlogo zou op zich al 93.000 euro kosten. Voor jinglebedrijven in Nederland een gouden kans! En laten we eerlijk zijn: ook zij hebben allemaal meer of minder last van de crisis. Grijp je kans en mail Henk Hagoort: henk.hagoort@npo.nl (gokje!).